Főoldal Kistarcsáról Túra, túrázás célja Plakát Térkép/Útvonal Tudnivalók Megközelítés Kapcsolat Szállás Eredmények 2011 Fotók 2011
Kistarcsa 6 - mini táv
A túra Kistarcsáról a Kistarcsai Városi Tanuszodából indul, s mivel körtúráról van szó, ide is érkezik. A túra során utunkat végig turistajelzések, kék szalagozás, kék nyilak és feliratozás segíti. Kérjük figyeld őket!

Az uszoda kapuján kilépve áthaladunk az Ifjúság téren majd jobbra fordulunk és követjük a kék szalagozást. Egyenesen haladunk tovább kb. 100 métert, s amint elhagytuk a sárga házban lévő üzletsorokat balra fordulva átkelünk a Zöld ABC-vel szemben lévő zebrán, körültekintően átmegyünk a hévsíneken majd jobbra fordulunk s az üzletsorok előtt kb. 100 métert haladunk egyenesen tovább.

Az Árpád vezér útnál balra fordulunk, majd rögtön 20 méter megtétele után az első kereszteződésnél jobbra tartunk a Vasút utcán. Itt a „Mária út” - M jelzését követve - közben átkelve a Móra Ferenc úton -  egyenesen haladunk tovább a Vasút utcán. A Vasút utca végén a kerepesi - hévmegállóval szemben, jobbra lefelé tartunk a „Mária út”-M jelzését követve most már a Széphegyi utcán. Ezt követően az alagúttal szemben a „Mária utat”-M és a Széphegyi utat követve balra fordulunk.

A Széphegyi út 8. számnál a „Mária utat”-M követve jobbra fordulunk be az erdőbe s itt a Szilas-patakon majd a réten átkelve haladunk tovább. A kecskés karám mellett elhaladva elhagyjuk a „Mária út” jelzést s innentől kezdve a kék szalagozást kell követnünk. A vasúti átjáró (alagút) előtt balra fordulunk, s felfelé megyünk a dombtetőn Szilasliget felé kb. 800 métert. A dombtetőről leérve, a földúton jobbra fordulunk s a  kék szalagozást követve elhaladunk a Vízmű - Szilasvíz kék kerítése mellett, majd a kanyargós úton jobbra haladva kiérünk a műúthoz, ahol polgárőrök segítik az átkelésünket. A kavicsos földúton egyenesen előre – a balra tartó földút nem jó -  kb. 200 méter megtétele - enyhe emelkedő után balra fordulunk s haladunk tovább lefelé amíg az erdő szélén elérkezünk az 2. pecsétpontig. A pecsétpontot jól felismerhetővé teszik a túrára jellemző imazászlók.

A 2. pecsétpontot elhagyva a feliratokat és a kék szalagozást követve a földúton 30 métert haladunk egyenesen tovább. A Sólyom utcán átkelve a Hegy utcán felfelé megyünk kb. 200 métert, majd a földúton balra fordulunk és a kék szalagozást követve  haladunk a mezőn át Kerepes irányába kb. 1km-t. 1,25 kilométer megtétele után ismét a Széphegyi utcához érkezünk, itt a „Mária utat”-M követve jobbra fordulunk s végig követve a Vasút utcát visszaérkezünk Kistarcsára. Itt már ismerős területen járunk s követjük a kék szalagozást az uszodáig. A Vasút utca végén balra fordulunk az Árpád vezér útnál, itt 20m megtétele után jobbra fordulunk s elhaladva az üzletsorok előtt balra fordulva figyelmesen átkelünk a hévsíneken és a zebrán. Ezt követően jobbra fordulva elhaladunk a sárga házba lévő üzletsorok előtt. Áthaladunk az Ifjúság téren s túránk végén visszaérkezünk a Kistarcsai Városi Tanuszodához.
Kistarcsa 20 - közepes táv

Az Árpád vezér útnál balra fordulunk, majd rögtön 20 méter megtétele után az első kereszteződésnél jobbra tartunk a Vasút utcán. Itt a „Mária út” - M jelzését követve - közben átkelve a Móra Ferenc úton - egyenesen haladunk tovább a Vasút utcán. A Vasút utca végén a kerepesi hévmegállóval szemben, jobbra lefelé tartunk a „Mária út”-M jelzését követve most már a Széphegyi utcán. Ezt követően az alagúttal szemben a „Mária utat”-M és a Széphegyi utat követve balra fordulunk.

A Széphegyi út 8. számnál a „Mária utat”-M követve jobbra fordulunk be az erdőbe s itt a Szilas-patakon majd a réten átkelve haladunk tovább. A kecskés karám mellett elhaladva elhagyjuk a „Mária út” jelzést s innentől kezdve a kék szalagozást kell követnünk. A vasúti átjáró (alagút) előtt balra fordulunk, s felfelé megyünk a dombtetőn Szilasliget felé kb. 800 métert. A dombtetőről leérve, a földúton jobbra fordulunk s a kék szalagozást követve elhaladunk a Vízmű - Szilasvíz kék kerítése mellett, majd a kanyargós úton jobbra haladva kiérünk a műúthoz, ahol polgárőrök segítik az átkelésünket. A kavicsos földúton egyenesen előre - a balra tartó földút nem jó - kb. 200 méter megtétele - enyhe emelkedő után balra fordulunk s haladunk tovább lefelé amíg az erdő szélén elérkezünk az 2. pecsétpontig.

A 2. pecsétpontot elhagyva a feliratokat , S-sárga jelzést és a kék szalagozást követve néhány métert megyünk visszafelé, majd az aszfaltozott járdán  balra indulunk a szilasligeti hévmegálló irányába. A hévmegállótól a kerepesi templomig / Szabadság útig végig a S-sárga jelzést fogjuk majd követni.

Fokozott óvatossággal átkelünk a HÉV síneken, a túlsó peronon balra megyünk 10 métert, majd felfelé indulunk el az aszfaltozott gyalogúton. Elérjük a Szilasligeti utcát (közben csatlakozik jobbról, a víztorony felől az ország legelső S körséta jelzése), melyen eleinte felfelé, később lefelé elmegyünk egészen a végéig. A Szilasligeti utca végén a S-sárga jelzést követve balra fordulunk s a Mező utcába érünk. A Magtár tér jobb sarkánál a  Mező utcánál jobbra fordulunk, elhaladunk a az Autóbontó/Eldorádó mellett, valamint átvágunk a játszótéren, majd egy kis közön át elérjük a 3-as főutat ahol balra fordulunk s egyenesen haladunk felfelé a Szabadság úton. Innentől a „Mária út – M” jelzést követjük. Amint elhagytuk az utolsó lakóházat és beértünk az erdőbe itt találjuk a 3. pecsétpontot.

A 3. pecsétpontot elhagyva tovább követjük a „Mária út – M” jelzést s folytatjuk utunkat a Szár – hegyen át Mogyoród felé. Figyelem! A pecsételést követően a nagyfeszültségű villanyoszlopnál balra fordulunk, s átmegyünk a mezőn. A következő „Mária út – M” jelzéseket a mező vége előtt a bokros résznél, a vadászlestől kezdődően találjátok meg újra. A mező végén a jelzéseket követve jobbra fordulunk s a földúton haladunk tovább kb. 600 métert.

600 méter megtétele után a földutat elhagyva a „Mária út – M” jelzést követve balra fordulunk s az erdőben megyünk tovább. 20 méter megtétele után rögtön jobbra fordulunk ahol egy sárga háromszög jelzés is található. 500 méter megtétele után egy irtáson haladunk át  - itt található egy nagyfeszültségű villanyoszlop is -  ahol a jelzések az irtás túloldalán találhatóak szemben az ideérkezési pontunkkal. Az erdőben kb. 1,5 kilométert haladunk, időnként a 3-as út mellett a „Mária út – M” jelzéseket követve.

1,5 km megtétele után keresztezzük a 3-as útról eredő Gödöllői utat ahol polgárőrök segítik az átkelésünk. Sajnos az út nagyon forgalmas + a szalagkorláton is át kell mászni, így legyetek körültekintőek!  Átkelés után rögtön jobbra fordulunk s a „Mária út – M” jelzést követjük a kb. 600 méter múlva következő gázvezeték útvonaláig, ahol is balra fordulunk. Itt elhagyjuk a Mária út jelzéseket és a kék szalagozást követjük.

500 m múlva a Tigáz 62/4 és 62/5 jelzésű műanyag bójája között a kék szalagokat követve egy erdei ösvényen jobbra fordulunk, s haladunk egyenesen tovább egészen az 510 méterre lévő műútig, melyen jobbra fordulunk. Itt a HÉV töltésébe fúrt alagút bejárata előtt a földúton balra fordulunk s a Tigáz egy kis telephelyéhez érkezünk. 4. pont - Itt, néhány méterre a telephelytől,  a jobb oldalon, az egyik fán találtok egy pecsétet, ne felejtkezzetek el a pecsételésről!

A 4. pont elhagyását követően a Z jelzésen megyünk tovább - ami a fakivágások miatt meglehetőse hiányos, így inkább a kék szalagokat figyeljétek - a HÉV pályával párhuzamosan. A telkek széléhez érve, rögtön az első utcán balra fordulunk és az Erdei úton felmegyünk annak felső végéig. Felérve jobbra folytatjuk utunkat. Ezután nagyjából irányt tartva haladunk eleinte hétvégi telkek/házak között a Tölgyes utcában, később akácerdőben, annak túlsó végéig. Az akácos túlsó szélén balra fordulunk, felmegyünk egy homokos emelkedőn, majd az első jobbra ágazó úton – felmegyünk az első utcáig - a Benczúr utcán közeledünk Mogyoród házai felé. S szintén a Benczúr utcán érünk a HÉV közelébe, és balra fordulva a sínek mentén elérjük a mogyoródi HÉV állomást.

Amint elértük az állomást tovább indulunk a kék szalagozást követve. Körültekintően átkelünk a hévsíneken és a műúton majd felfelé haladunk a Szilas utcán. Amint elhagytuk Mogyoród házait továbbra is a műúton haladunk s követjük a kék szalagozást. Balra kukoricás, szőlős, jobbra egy kukoricás található. Kb.50m után a kék szalagokkal jelölt műúton jobbra fordulunk és haladunk a Gyertyános csúcsán található Szent László kápolna felé, ahol a 5-7. pecsétpontot találjuk. A Kápolna felé tartva elhaladunk egy magánház kerítése mellett, amit balról kerülünk, majd a sorompó mellett elhaladva felérünk a kápolnához.

Az 5. pecsétpontot elhagyva a kilátó épületét balról megkerülve a mögötte induló jelzetlen ösvényen folytatjuk túránkat. Tájékozódásunkat a kék szalagok segítik. Amint elhagytuk a kápolnát az erdőből nyílt területre érünk, 240m megtétele után meredeken leereszkedünk egy kis nyeregbe. Itt eleinte kissé jobbra tartunk majd kb. 60m múlva a crossmotorosok által használt földúton balra tartva haladunk lefelé. A gerinc közelében, kék jelzéseket követve, avval párhuzamosan ereszkedünk a Hungaroring felé. 400 méter megtételével a T elágazásban balra fordulunk. Bozótossal szegélyezett úton 520 métert megyünk a gázvezeték és a keresztező műút metszéspontjáig. Itt jobbra fordulunk és a hullámvasútszerű keskeny műúton 500 métert gyalogolva a Hungaroring kerítéséhez érünk, szemben a Damon Hill felirattal.

A Hungaroringnél a T elágazásnál balra fordulunk Szilasliget irányába. A Hungaroring 4. kapuja és egy kemping mellett elhaladva 350 méter megtétele után a helyi járatú busz fordulójánál megérkezünk Szilasligetre. Végigmegyünk az 1000 méter hosszú József Attila utcán, a végén jobbra fordulunk a Béke utcába. 30 méter megtétele után a posta épülete melletti aszfaltozott gyalogúton balra térünk, a közösségi háznál található a 6-8. pecsétpont.

A pecsételést követően visszamegyünk a Béke utcába és folytatjuk utunkat egyenesen tovább a kék szalagozást követve. 800 méter megtétele után a Béke utca végén balra fordulunk, s a Sólyom utcán haladunk tovább 100 métert, az utca végéhez érve jobbra fordulunk és a kék szalagozást követve a Hegy utcán megyünk 200 métert, majd balra fordulunk és haladunk a mezőn át Kerepes irányába kb. 1km-t. 1,25 kilométer megtétele után ismét a Széphegyi utcához érkezünk, itt a „Mária utat”-M követve jobbra fordulunk s végig követve a Vasút utcát visszaérkezünk Kistarcsára. Itt már ismerős területen járunk s követjük a kék szalagozást az uszodáig.

Kistarcsa 37 - XL

A HÉV állomást követően, a Z+ jelzésen folytatjuk utunkat. Az állomás végén átkelünk a HÉV síneken s egyenesen lefelé indulunk el a kezdetben fonódó Z, Z+ jelzésen az Erdő utcába, melyen 170m-t gyalogolunk kertes házak között a Szőlő utcáig. Itt jobbra fordulunk a Z+ jelzésen és 140m múlva elérjük az Erdőszél utcát, melyen balra fordulunk és 180m múlva elérjük a Szadai utat ahol az 5. pecsétpont található.

Az 5. pecsétpontot elhagyva a kék szalagokat követve jobbra fordulunk és átmegyünk az M3-as autópálya feletti hídon, majd egyenesen haladunk kb. 200 métert s az útjelző táblákkal szemben balra leágazó földútra térünk. Az erdei földútról 400m múlva egy kisebb szemétdombnál jobbra térünk a derékszögben kiágazó gyengébb erdei földútra. Itt a Z+ jelzést követve az erdőben haladunk kb. 800 méteren át. A Homok-hegy északi oldalán haladva a következő T elágazáshoz érve, jobbra fordulunk egy homokos fölútra a felfestett Z+ jelzések iránymutatásának megfelelően. Rövidesen kiérünk egy irtásterületre, amin lefelé haladunk kb. 200 métert. Erről a szakaszról szép kilátás nyílik észak felé a Margita vonulatára.

A 220 kV-os távvezetékeken túlhaladva, elfordulunk balra a merőlegesen keresztező földúton. Itt tájékozódásunk a Z+ jelzések és a kék szalagok segítik. Kb. 600 méter múlva a Z+ jelzést követve kiérünk egy keresztező szélesebb földútra, melyen balra, felfelé megyünk tovább. 500m múlva elérjük a Csík-völgyi elágazást, ahol srégen jobbról egy másik földút és egy elektromos távvezeték érkezik, szemközt az úttól balra pedig egy fenyves látható. Itt a srégen jobbról érkező földutat keresztezzük s a kék szalagokat követve enyhén jobbra tartunk az illegális szemétlerakatokkal tarkított földúton, amely hamarosan balról mező, jobbról erdő határán vezet. A mező végén az a földút amin eddig jöttünk, jobbra letér, de egy másik halad egyenesen tovább s mi ezen megyünk át az akácerdőn.

Az akácerdő túlsó végén kissé balra-egyenesen megyünk tovább a Z+ jelzésen /a jól járt földút jobbra eltér/. Az erdei úton haladunk a kék szalagokat követve. Az elágazástól számított 850 méter után kiérünk egy erdőirtás területére ahol a földút balra felkanyarodik a dombtetőre. Kb. 200 méter múlva a földút ketté ágazik s mi jobbra tartunk a Fóti-Somlyó irányába. Nemsokára egy útkereszteződésben újra rátalálunk a Z+ jelzésre ami jobbról érkezik. Mi is jobbra térünk s a Páskom soron egyenesen haladunk tovább, míg egy kócsagos táblát és egy „Fót Öreghegy” térképet elhagyva egy útvillához nem érünk. Az útvillában találjuk a 6. pecsétpontot.

Ezen a pecsétponton oda és visszafelé jövet is pecsételtetnetek kell!

A 6. pecsétpontot elhagyva az útvillában balról megjelenik a zöld négyzet jelzés, de mi jobbra felfelé haladunk a Fóti-Somlyó irányába. Figyelem! A Fóti-Somlyó országos jelentőségű védett és fokozottan védett terület! Kérnénk mindenkit, hogy a „kékeszöld lepke” jelzésű Tanösvényről /a Fóti-Somlyón a túra útvonala a Tanösvény útvonalát követi/ ne térjen le!

Itt mi a kék szalagozást követjük, de időnként találkozunk a tanösvény „kékeszöld lepke” jelzésével is. Galagonya és egyéb bokrok között vezető úton felérünk a Fóti-Somlyó gerincére, mikor felértünk, a kócsagos táblánál jobbra, majd rögtön balra tartva folytatjuk utunkat a kék szalagozást és „kékeszöld lepke” jelzést követve. A Tanösvény útvonalán időnként találkozunk a Z háromszög jelzéssel is, de a kék szalagozás jól mutatja az irányt. Egy rövid ideig a Fóti-Somlyó gerincén haladunk egy nagyon szép, hangulatos erdei úton. Mikor a „kékeszöld lepke” jelzés mutatja utunkat az ösvényen balra lefelé folytatjuk, s elmegyünk egészen a végéig. Közben lesz egy fakorlátos lépcső, majd két helyen erdei útelágazás, de mi követjük a kék szalagozást. A Tanösvény végén a tisztáson balra fordulunk s a homokos úton a lepke utcán haladunk az aszfaltozott útig.

A lepke utca végén kimegyünk az aszfaltozott útra s azon balra - felfelé haladunk tovább a Fáy sétányon. 300 méter megtétele után jobbra fordulunk a Fótról kivezető úton a Fáy présház felé. A Fáy présház után a Z+ jelzést követve balra fölfelé haladunk a Vörösmarty sétányon, majd a végéhez érve jobbra fordulunk s egy keskeny műúton /Somlyó dűlőn/ haladunk tovább. Kb. 120m megtétele után a sorompót megkerülve balra haladunk felfelé egy keskeny földúton. Ezt követően jobbra haladunk tovább egy nyiladékon ami felvezet a Fóti-Somlyóra, ahol a Z négyzet jelzéssel találkozunk és visszaérünk arra a helyre (útvillához), ahol ma már jártunk egyszer. Egyenesen megyünk tovább 500 métert a Páskom soron, majd szintén egyenesen haladunk tovább most már az erdőn keresztül a kék szalagozást követve.

Mocorkással övezett, jól kijárt földúton haladunk. Egyszer csak zsákutcaként jelzett utak ágaznak el jobbra de mi haladunk tovább a kék szalagokat követve. A telkek közelébe érve egyenesen haladunk a Rét utcán, ki a rétre. A nyílt részen kerítések szegélyezik utunkat, közben elhaladunk egy nagyobb lovas-tanya mellett is. Kedvező látási viszonyok esetén láthatjuk a Mogyoród feletti dombon álló antennatornyokat, melyek között kell majd elsétálnunk. A második antennatoronynál balra lekanyarodunk és a földúton folyamatosan haladva megkerüljük a balkézre eső sportpályát (Ober János Sportcentrum). A túlsó felén leereszkedünk egy romos lakóház mellett a Rózsa utcába, melyen át Mogyoród központjába érkezünk. Átkelünk a műúton és a patak feletti gyalogoshídon, majd elhaladunk a jobbra található Gombai cukrászda mellett.

A cukrászdát elhagyva a kék szalagozást követve egyenesen, felfelé indulunk a Kiss Ernő utcába. A Szent László tér bal szélén egy kereszt mellett elhaladva egyenesen haladunk tovább a Somlói úton. Átmegyünk az M3 autópálya felüljáróján, utána egyenesen, majd az útvillában balra térünk a 40km/h sebességkorlátozással és zsákutcára utaló táblával jelölt útra. A hangulatos Hangulat utcán haladunk kertek mentén az 51-es számig, ahol jobbra átlépünk egy kis árkon, majd az erdősáv mentén a Gyertyános csúcsa felé indulunk. Az erdősáv végén utunk balra fordul és rövidesen egy betonpanelekkel kirakott útra érünk, ahol ismét egy lovarda mellett haladunk el és 200 méter múlva egy jobbra kiágazó földútra térünk. Ezen 130 méter haladunk, utána balra fordulunk a Gyertyános csúcsáról lefutó, egyre meredekebb gerincen felvezető gyalogösvényre. A csúcsra felérve találjuk a 7. pecsétpontot és a Szent László-kápolnát.

Az 7. pecsétpontot elhagyva a kilátó épületét balról megkerülve a mögötte induló jelzetlen ösvényen folytatjuk túránkat. Tájékozódásunkat a kék szalagok segítik. Amint elhagytuk a kápolnát az erdőből nyílt területre érünk, 240m megtétele után meredeken leereszkedünk egy kis nyeregbe. Itt eleinte kissé jobbra tartunk majd kb. 60m múlva a crossmotorosok által használt földúton balra tartva haladunk lefelé. A gerinc közelében, kék jelzéseket követve, avval párhuzamosan ereszkedünk a Hungaroring felé. 400 méter megtételével a T elágazásban balra fordulunk. Bozótossal szegélyezett úton 520 métert megyünk a gázvezeték és a keresztező műút metszéspontjáig. Itt jobbra fordulunk és a hullámvasútszerű keskeny műúton 500 métert gyalogolva a Hungaroring kerítéséhez érünk, szemben a Damon Hill felirattal.